vrijdag 4 januari 2013

Goed gemutst !

Iets bijleren, da's altijd plezant! Zo volgde ik deze kerstvakantie een workshop 'mutsen haken' bij Etoile Cirée, iets wat ik al een hele tijd wou kunnen!
We werden daar super gezellig ontvangen door gastvrouw Ilse en zaten allemaal lekker aan de keukentafel en kregen de basisprincipes voor de muts goed uitgelegd.
Ik koos voor een muts (voor mezelf) in één van mijn lievelingskleuren, petroliumblauw, en werkte onderaan af met een blauw/groen boordje.
Ik maakte thuis nog een bloem voor erop, want deze muts mag écht wel gezien worden.
Of die bloem wel zo ideaal is, weet ik nog niet zeker, ze kan er nog steeds af....:-)

Ik maakte de bloem als volgt:
- 17 lussen
- 1ste rij: in de 5de lus een stokje, lus en stokje in dezelfde lus, weer lus en er een overslaan, daarna stokje, lus, weer stokje in dezelfde lus, weer lus en er een overslaan, herhaal, en zo krijg je 6 v-vormige stokjes op de 17 basislussen
- 2 de en laatste rij: 3 stokjes, in de eerste opening (dus tussen de v-tjes van de vorige rij) 5 stokjes, en dan herhalen: in elke opening 6 stokjes.
- oprollen, vasthechten en hopla aan de muts!


4 opmerkingen:

  1. Leuke muts, mijn bloemen zijn nog dikker. De kleur staat je heel goed. Ik vind het altijd moeilijk om een muts voor een ander te maken op afstand. Waar stop ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ja, een muts voor een ander zou ik ook heel moeilijk vinden, ik heb na mijn onderste boordje, de laatste rijen nog eens uitgedaan en ingekort, wegens 'te lang'.... als je goeie werkwijze hebt voor een leuke bloem, laat maar horen!!
      Gr

      Verwijderen
    2. Superleuk!!! Zou etoile cirée eens geen workshop kunnen komen geven tijdens een extra patroonparade? Ik ben ook aan het haken geslaan, maar weet niet of ik zo iets zou kunnen realiseren...

      Verwijderen
    3. Hey, Véronique, gezien onze interesses goed samenvallen met Ilse van Etoile Cirée, en het is nog een super toffe ook, is dat iets waar we inderdaad al over nagedacht hebben! We houden je op de hoogte!
      Jouw goede voornemens zijn alvast TOPPIE !!!!

      Verwijderen